Gerçeklerden Haberdar Olun
İstanbul
Açık
24°
Ara
Damga Manşet Haber Doktorlara kötü muamele!

Doktorlara kötü muamele!

Esenyurt Necmi Kadıoğlu Devlet Hastanesi’nde görev yapan sağlık çalışanları ve hekimlere yönelik mobbing, hakaret ve baskı uygulandığı iddiaları kamuoyunda tartışma yarattı. İddialar üzerine Tabip-Sen, sert bir açıklama yaparak gerekli adımların atılmaması halinde iş bırakma dahil çeşitli eylemler gerçekleştireceklerini duyurdu

Okunma Süresi: 2 dk

Esenyurt'ta mobbing iddiası!

Tabip-Sen açıklamasında, hastanede görev yapan hekimlere yönelik keyfi çalışma düzeni değişiklikleri, aşırı mesai dayatmaları ve mobbing uygulamalarına ilişkin çok sayıda şikâyet aldıklarını belirtti. Sendikaya ulaştığı öne sürülen iddialara göre hastane yönetiminden bazı hekimlere yönelik şu ifadelerin kullanıldığı ileri sürüldü: “Bu hastanedeki doktorların yüzde 90’ından nefret ediyorum. Çok kötü doktorlarsınız. Beşiktaş’ta, Nişantaşı’nda çalışsanız sizi keserlerdi. Buraya şükredin.” Odalar sizin tapulu malınız değil. Bundan sonra sürünün de görün. Sen kaç yıllık doktorsun ki benimle konuşuyorsun? İki günlük doktorsunuz. Zaten zorunlu hizmettesiniz. Mobbing, hasta güvenliğini de etkiler.” Açıklamada, hekimlere yönelik baskı ve çalışma düzeninin “cezalandırma aracına dönüştüğü” iddia edilerek, bu durumun yalnızca çalışma barışını değil, hasta güvenliğini de riske attığı vurgulandı. Tabip-Sen, yoğun nöbet ve mesai yükü sürerken hekimlere ek çalışma dayatıldığını, izin ve görevlendirme haklarının baskı unsuru olarak kullanıldığını ve itiraz eden çalışanların hedef gösterildiğini de öne sürdü.

İl Sağlık Müdürlüğü’ne çağrı

Sendika, İstanbul İl Sağlık Müdürlüğü ve Sağlık Bakanlığı’na çağrıda bulunarak olayla ilgili derhal idari soruşturma başlatılmasını istedi. Açıklamada, çalışma barışını ve meslek onurunu koruyacak somut adımlar atılmaması halinde daha sert eylemlerin gündeme gelebileceği ifade edildi.

“İş bırakma” uyarısı

Tabip-Sen açıklamasında, gerekli adımların atılmaması durumunda şu adımların gündeme gelebileceği belirtildi: İş bırakma eylemi, basın açıklamaları, sorumlu idareciler hakkında Cumhuriyet Başsavcılığı’na suç duyurusu. Açıklama, “Hekimlerin meslek onurunu zedeleyen, çalışma hakkını ve dinlenme hakkını yok sayan hiçbir uygulamaya sessiz kalmayacağız. Hekimler yalnız değildir” ifadeleriyle sonlandırıldı.

Yorumlar
* Bu içerik ile ilgili yorum yok, ilk yorumu siz yazın, tartışalım *