Gerçeklerden Haberdar Olun
İstanbul
Açık
24°
Ara
Damga Manşet Haber Maaşlarımız buharlaştı!

Maaşlarımız buharlaştı!

KESK İstanbul Şubeler Platformu’nun Kadıköy’de düzenlediği basın açıklamasında insanca bir yaşam için ek zam talep edildi, yoksulluk ve sefalete mahkum bırakan politikalara karşı birlikte mücadele çağrısı yapıldı. Memurlar, “Maaşlarımız buharlaştı, geçinemiyoruz” diyerek isyan etti

Okunma Süresi: 2 dk

EMEKÇİYE EKMEK YOKSA SİZE HİÇBİR ZAMAN HUZUR YOK

Kadıköy İskele Meydanı’nda bir araya gelen kamu emekçileri, “Hakkımız olanı alacağız, sefalete teslim olmayacağız”, “Bize ekmek yoksa size huzur yok” ve “Vergide adalet istiyoruz” sloganlarıyla taleplerini dile getirdi. Platform adına açıklamayı okuyan KESK İstanbul Şubeler Platformu Dönem Yürütmesi Sözcüsü Ertuğrul Eroğlu, Türkiye’nin enflasyon ve hayat pahalılığı konusunda dünyada üst sıralarda yer aldığını belirterek, kamu emekçilerinin alım gücünün hızla düştüğünü söyledi. 2026 yılına yüzde 11 maaş artışıyla girdiklerini hatırlatan Eroğlu, “Ortalama bir kamu emekçisinin maaşı 11 bin 400 lira eridi” diye konuştu.

KAMU EMEKÇİSİNE BÜTÇE YOK AMA SARAY'A MAŞALLAH ÇOK

Kamu çalışanlarının, işçilerin, gençlerin ve emeklilerin ülkenin üretim gücünü oluşturduğunu vurgulayan Eroğlu, bütçeden emekçilere yeterli pay ayrılmadığını savundu. Eroğlu, “Vergilerimizle oluşan bütçeden hakkımızı istediğimizde kaynak olmadığı söyleniyor. Ancak aynı bütçede saraya, ranta ve faize kaynak bulunuyor. Kamu emekçilerine gelince bütçe yetersiz deniliyor” ifadelerini kullandı. Temmuz ayında açıklanacak enflasyon verilerinin beklenmesi yönündeki çağrıları da eleştiren Eroğlu, TÜİK’in açıkladığı enflasyon rakamlarının çalışanların yaşadığı gerçek kaybı yansıtmadığını öne sürdü. 

Yorumlar
* Bu içerik ile ilgili yorum yok, ilk yorumu siz yazın, tartışalım *